problemy z jedzeniem
kłopoty ze snem, płaczliwość, częste wybudzanie się
kłopoty z ubieraniem się, niezgrabność, słaba koordynacja
częste przewracanie się, problemy z równowagą, wpadanie na przedmioty
zaburzenia koncentracji, łatwość w rozpraszaniu się
częste podpieranie głowy w ławce, zsuwanie się z krzesła
częsta zmiana pozycji i nadruchliwość
unikanie ruchu kołowego (karuzeli i huśtawek), bądź nadmierne korzystanie z nich
nieuzasadniona impulsywność, upartość, upór
brak tolerancji dla zabiegów higienicznych (obcinanie paznokci, mycie głowy)
nie toleruje przytulania, uścisków, bądź nadmiernie do tego dąży
odmawianie noszenia ubrań z metką na plecach, nowych
unikanie brudzących zabaw, bądź dążenie do nich
nie lubi być brane na ręce
Teoria Integracji Sensorycznej powołuje się na neuroplastyczność mózgu. Dzięki neuroplastyczności przy odpowiedniej stymulacji układu nerwowego terapeuta jest w stanie wypracować nowe, adekwatne do sytuacji, reakcje adaptacyjne czyli nauczyć mózg właściwego zarządzania bodźcami, które docierają do naszego organizmu i właściwej reakcji na te bodźce. Integracja Sensoryczna jest procesem, który zachodzi poza świadomością, tak jak oddychanie a jej rozwój zaczyna się już w życiu płodowym i towarzyszy nam od początku do końca życia. Integracja sensoryczna rozumiana jest jako sposób porządkowania przez mózg informacji, odbieranych przez zmysły. W dalszej kolejności należy zaznaczyć, iż umożliwia przesiew docierających informacji i nawiązuje do wcześniejszych doświadczeń. Celem terapii jest poprawa codziennego funkcjonowania i jakości życia. Terapeuta dopasowuje ćwiczenia i aktywności podczas spotkania adekwatnie do zdiagnozowanego wcześniej problemu dziecka, jego możliwości, aktualnego stanu pobudzenia oraz kondycji psychicznej i fizycznej. Zanim dziecko rozpocznie terapię Integracji Sensorycznej musi zostać zdiagnozowane pod kątem rozwoju procesów sensorycznych. Na podstawie gruntownego badania dziecka przez uprawnionego terapeutę SI, szczegółowego wywiadu z rodzicami oraz informacji z kwestionariusza sensomotorycznego, przygotowywana jest pisemna diagnoza funkcjonowania zmysłów sensorycznych. Rzetelna diagnoza stanowi klucz do sukcesu od samego początku procesu terapeutycznego, dlatego ważna jest szczerość i zaufanie w stosunku do terapeuty, przeprowadzającego ocenę. Pisemna diagnoza otwiera podwoje do rozpoczęcia procesu terapii SI. Standardowo diagnoza trwa 2-3 spotkania.
kontakt@centrumhelpo.pl
604 336 144
Znajdź nas
ul. Kamińskiego 21, 90-229 Łódź
nr konta: PKO BP 89 1020 3408 0000 4902 0534 9537