problemy z jedzeniem

kłopoty ze snem, płaczliwość, częste wybudzanie się

kłopoty z ubieraniem się, niezgrabność, słaba koordynacja

częste przewracanie się, problemy z równowagą, wpadanie na przedmioty

zaburzenia koncentracji, łatwość w rozpraszaniu się

częste podpieranie głowy w ławce, zsuwanie się z krzesła

częsta zmiana pozycji i nadruchliwość

unikanie ruchu kołowego (karuzeli i huśtawek), bądź nadmierne korzystanie z nich

nieuzasadniona impulsywność, upartość, upór

brak tolerancji dla zabiegów higienicznych (obcinanie paznokci, mycie głowy)

nie toleruje przytulania, uścisków, bądź nadmiernie do tego dąży

odmawianie noszenia ubrań z metką na plecach, nowych

unikanie brudzących zabaw, bądź dążenie do nich

nie lubi być brane na ręce

Problemy, które wskazują na zaburzenia w obszarze integracji sensorycznej:

Teoria Integracji Sensorycznej powołuje się na neuroplastyczność mózgu. Dzięki neuroplastyczności przy odpowiedniej stymulacji układu nerwowego terapeuta jest w stanie wypracować nowe, adekwatne do sytuacji, reakcje adaptacyjne czyli nauczyć mózg właściwego zarządzania bodźcami, które docierają do naszego organizmu i właściwej reakcji na te bodźce. Integracja Sensoryczna jest procesem, który zachodzi poza świadomością, tak jak oddychanie a jej rozwój zaczyna się już w życiu płodowym i towarzyszy nam od początku do końca życia. Integracja sensoryczna rozumiana jest jako sposób porządkowania przez mózg informacji, odbieranych przez zmysły. W dalszej kolejności należy zaznaczyć, iż umożliwia przesiew docierających informacji i nawiązuje do wcześniejszych doświadczeń. Celem terapii jest poprawa codziennego funkcjonowania i jakości życia. Terapeuta dopasowuje ćwiczenia i aktywności podczas spotkania adekwatnie do zdiagnozowanego wcześniej problemu dziecka, jego możliwości, aktualnego stanu pobudzenia oraz kondycji psychicznej i fizycznej. Zanim dziecko rozpocznie terapię Integracji Sensorycznej musi zostać zdiagnozowane pod kątem rozwoju procesów sensorycznych. Na podstawie gruntownego badania dziecka przez uprawnionego terapeutę SI, szczegółowego wywiadu z rodzicami oraz informacji z kwestionariusza sensomotorycznego, przygotowywana jest pisemna diagnoza funkcjonowania zmysłów sensorycznych. Rzetelna diagnoza stanowi klucz do sukcesu od samego początku procesu terapeutycznego, dlatego ważna jest szczerość i zaufanie w stosunku do terapeuty, przeprowadzającego ocenę. Pisemna diagnoza otwiera podwoje do rozpoczęcia procesu terapii SI. Standardowo diagnoza trwa 2-3 spotkania.

Dzieci w Centrum Psychoterapii Helpo

Diagnoza i terapia - integracja sensoryczna

Psycholog Łódź, Psycholog dziecięcy, Integracja sensoryczna, Centrum Helpo

kontakt@centrumhelpo.pl

604 336 144

Znajdź nas

Regulamin

Polityka prywatności

ul. Kamińskiego 21, 90-229 Łódź

nr konta: PKO BP 89 1020 3408 0000 4902 0534 9537